Nowy partner Hogart – PHONEID

Hogart - aktualności

Z przyjemnościa informujemy, że Hogart rozpoczął współpracę z PHONEID. Jest to innowacyjna usługa, rozwiązująca problem z hasłami.

PHONEID polega na logowaniu się do różnych serwisów internetowych (sklepów, banków itp) za pośrednictwem telefonu. Bez haseł, bez instalowania dodatkowych aplikacji, bez dosępu do Internetu.  Logowanie składa się z dwóch składników uwierzytelniania:

  1. Wybieramy numer widoczny na stronie logowania, lub skanujemy kod QR – pierwszy składnik uwierzytelniania i jedyny do części serwisów internetowych.
  2. Podajemy kod PIN lub biometria głosowa (identyfikacja na podstawie głosu) – drugi składnik uwierzytelniania, opcjonalny, stosowany np do banków czy innych usług finansowych.

PHONEID powstała pod koniec 2015 roku z inicjatywy osób związanych z cyberbezpieczeństwem i zarządzania danymi. Kluczową rolę w zespole pełnią osoby pracujące na co dzień m.in. w Zakładzie Cyberbezpieczeństwa Instytutu Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej. Opracowana przez spółkę technologia jest efektem kilkunastoletniego doświadczenia zespołu w oferowaniu usług telekomunikacyjnych i finansowych dla klientów masowych (m.in. pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych na świecie wdrożenie płatności mobilnych). Oferowane przez spółkę usługi zostały wielokrotnie docenione przez podmioty wspierające wprowadzanie na rynek innowacji. Spółka brała udział m.in. w pierwszym programie akceleracji realizowanym przez MIT EF Poland czy programie scaleup Pilotmaker, w ramach którego usługa PHOENID była weryfikowana m.in. przez Tauron oraz Asseco. Spółka była również finalistą programu Mobile App Challenge, realizowanego przez światowe stowarzyszenie operatorów mobilnych GSMA.

Więcej o PHONEID